luni, 13 septembrie 2010

BMW S1000RR VS Aprilia RSV4

   Daca ai incepe sa cauti "the ultimate superbike", dupa un timp o sa ajungi la 2 motoare care spre uimirea tuturor nu sunt din Japonia ci din Europa. Ciudat dar exista o explicatie.
   In timp ce Honda are ceva probleme in WSBK(World Superbike Championship) iar Yamaha si Suzuki au probleme in gasirea fondurilor necesare, Aprilia , la doar al 2-lea an de cand a revenit in WSBK este in fruntea clasamentului iar superbike-ul bavarez (S1000RR) se indreapta catre o victorie iminenta la doar 18 luni de la lansarea acestuia.

   Desi amandoua europencele se bucura de un real succes, cele 2 motoare sunt complet diferite. Aprilia a optat pentru un pursange italian Ducati-like pe cand BMW vrea sa ii bata pe japonezi cu propriile arme, motor cu 4 cilindrii in linie, 4 valve pe cilindru, sasiu din aluminiu, o reteta old fashion. Dar nu este nimic old fashion in ceea ce priveste performantele, 193CP la arborele cotit si intre 178 si 182CP la roata. Un simplu test pe dinamometru arata ca germanii ii bat pe japonezi la propriul lor joc.


   Aprilia dupa cum am mai spus a luat-o pe alta cale. Motor V4 precum honda FVR ce scoate cam 180 de "ponei nervosi", suspensia se poate regla atat pe duritate cat si pe inaltime. Nu e de mirare ca se simte ca un Ducati 1198, nervoasa si gata oricand sa te arunce din sa.
   Pe un circuit sinuos nu este prea mare diferenta intre cele 2 europence dar cand este vorba de scos untul din ele pe o autostrada libera cei 13 cai in plus pentru BMW fac diferenta si bavarezul depaseste cu usurinta italianca.

   Daca ne uitam si la pret BMW castiga din nou (BMW S1000RR-17 300$    Aprilia RSV4-19 450$).
   Acum depide si de gusturi. Alegerea unei masini sau in cazul de fata a unei motociclete este o problema de ordin emotional si nu rational asa ca ce scrie pe hartie conteaza mai putin decat ce simtim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu